//////

Dla zdecydowanej większości współczesnych partii o wiele ważniejsze od działania bardzo różnie pojmowanego dobra jest po prostu sprawowanie władzy. I chociaż politolodzy także nie są zgodni co do wszystkich elementów definicji partii politycznej, chęć i możliwość dążenia do sprawowania władzy musi być wspólny dla nich wszystkich. A zatem z tego ujęcia dla polityków, szefów partii, nie ma znaczenia w jaki sposób zapewnią swojemu ugrupowaniu zwycięstwo – ważne żeby w ogóle do tego doszło. Coraz częściej pojawia się więc potężna pokusa, aby nie korzystać z merytorycznie przygotowanego i uczciwie przedstawionego programu politycznego a wykorzystać inne zasoby, głównie finansowe, do marketingowego zapewnienia sobie sukcesu. Reklamy we wszystkich mediach i szeroka kampania wizerunkowa często są jedynymi składnikami okresu przedwyborczego, w którym nawet liderzy partii na co dzień nie widziany na ulicach swoich miast pojawiają się tam szukając poparcia lub szukając kamer telewizyjnych, które to pokażą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *